Zarządzanie sytuacyjne wg Herseya-Blancharda

no rx drugs from india. Kluczem do udanego przywództwa jest dziś wpływ, a nie formalna władza” – Ken Blanchard.

Zarządzanie aspektami ludzkimi w organizacji jest często błędnie ograniczane do relacji szef-pracownik. Oczywiście relacja taka implikuje w bardzo jasno opisanych rolach i rangach, zakresie obowiązków i systemie raportowania, procedurach i zależności służbowej. Szef ma kij i marchewkę – podpisze wniosek o urlop, podwyżkę czy premię lub nie, dokona obiektywnej lub subiektywnej okresowej ewaluacji naszej pracy.

W artykule omawiamy aspekty związane z zarządzaniem personelem w relacji szef-pracownik i pracownik-pracownik na modelu przywództwa sytuacyjnego Herseya-Blancharda. Pochylamy się nad typologią pracowników wg kryteriów motywacja i zadania oraz stylami zarządzania managera w ujęciu wspieranie i delegowanie. Ponadto zwróciliśmy uwagę na najczęstsze sytuacyjne zachowania managera oraz stopień podejmowania przez niego decyzji.

Nie można mówić o zarządzaniu pracownikami czy współpracy w zespole w oderwaniu od bardzo jasno określonych rang. Wyjaśniamy ją opisując teorię rang wg A. Mindella.

Serdecznie zapraszamy do lektury.

Artykuł został opublikowany w dwumiesięczniku:

 cirz

lipiec-sierpień 2015

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *