Planowanie sprzedaży 2016

Planowanie sprzedaży jest kluczowym działaniem w każdej organizacji. Determinuje jej funkcjonowanie i wszystkie zachodzące procesy – od produkcji, przez logistykę, finanse i serwis, po marketing i sprzedaż. Planowanie nie może kończyć się na opracowaniu planu sprzedaży i wyznaczeniu celów handlowcom oraz przygotowaniu mniej lub bardziej adekwatnych do potrzeb aktywności marketingowych, których produktywność i korelację ze sprzedażą trudno czasami uzasadnić. Read more about Planowanie sprzedaży 2016[…]

CRM w pracy handlowca

Najczęściej wymienianymi korzyściami z systemu CRM są: wzrost zysków, sprawna obsługa i pogłębione relacje z klientami, targetowany marketing, dostępność informacji, bezpieczeństwo danych, większa efektywność pracy, lepsza komunikacja i oszczędność czasu. To wszystko prawda, efekt zależy wyłącznie od tego, jak używany jest system. Badania wskazują, że w ciągu każdego tygodnia poświęcasz średnio 22% swojego czasu na Read more about CRM w pracy handlowca[…]

Segmentacja i zarządzanie relacjami z klientami

Bardzo wiele działań marketingowych i sprzedażowych prowadzonych jest dla grupy odbiorców, która nie jest lub nigdy nie będzie naszymi klientami. Określenie miar produktywności dla każdej grupy odbiorców pozwala na lepszą kontrolę celowości podejmowanych działań oraz na rozliczanie budżetów, a w konsekwencji prowadzi do obniżenia kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa. Identyfikacja klientów pozwala na określenie obecnego i przyszłego Read more about Segmentacja i zarządzanie relacjami z klientami[…]

Koszt pozyskania i wartość życiowa klienta w firmie usługowej

Identyfikowanie potencjalnych nabywców jest istotnym składnikiem strategii każdej firmy. W terminologii sprzedaży bezpośredniej proces pozyskiwania nowych klientów jest nazywany prospectingiem. Są to osoby lub firmy, które spełniają precyzyjne kryteria postawione przez dostawców i kwalifikujące ich do tej grupy. Definiowanie kosztów pozyskania klienta i ich właściwa dekretacja nie przysparzają większych problemów. Wyzwaniem jest ich ponoszenie. Zasadnicza Read more about Koszt pozyskania i wartość życiowa klienta w firmie usługowej[…]

Błędy popełniane przy planowaniu sprzedaży

Planowanie sprzedaży jest kluczowym działaniem w każdej organizacji. Determinuje jej funkcjonowanie i wszystkie zachodzące procesy od produkcji, przez logistykę, finanse, serwis, a w końcu marketing i sprzedaż. Pomyłki popełniane na każdym etapie planowania wywołują efekt lawiny, błędy multiplikując się, zmniejszają rzetelność i trafność planowania. Dlatego na początku ważne są dokładność, wiedza, doświadczenie i duże umiejętności Read more about Błędy popełniane przy planowaniu sprzedaży[…]

Pomiar efektywności procesów sprzedażowych

no prescription levothyroxine discount. Jak sprzedawać bardziej efektywnie i skutecznie? W jaki sposób mierzyć produktywność sprzedaży? Czy istnieją wskaźniki, które to opisują? Jakie powinny być ich wartości? Jest bardzo wiele płaszczyzn, na których prowadzi się rozważania nad produktywnością sprzedaży. W niniejszym artykule przedstawię kilka rzadko stosowanych, ale istotnych analiz. Produktywność i jej pomiar to najważniejsze Read more about Pomiar efektywności procesów sprzedażowych[…]